Óbánya környéki gyalogtúra

2013.04.01 00:00

,,Néhány gondolat az útról...
Húsvét másnapját írjuk, mikor nekiindultunk a ,,zöld erdőben, kék ibolyát látni".
Nos, az erdő sem volt zöld cseppet sem,...sajnos. Annál is inkább az olvadó hónak köszönhetően lagyakos,...sáros,...nem kicsit csúszós.
Valamint az erdei patakokon való átkelés sem volt alkalomadtán egyszerű. Szépen felduzzadtak, meghíztak...
Bár,...ennek volt egy szépsége is. Számtalan vízeséstől,...vízlépcsőtől volt hangos és egyben szépséges is az erdő.
Utunkat Óbányáról indítottuk. Ezúttal nem Kisújbánya irányába, hanem egy kicsit hosszabb,...nehezebb útszakaszt tűztünk ki célul.
Mielőtt elhagytuk Óbányát (Kisújbánya irányába), letértünk jobbra, a Z+ jelzésre.
Rövidesen egy igen nagy szintkülönbséget kellett leküzdeni a könnyűnek cseppet sem nevezhető terepen.
Ha van emelkedő, akkor persze lesz lejtő is... A Harács-mezőre felérve kifújjuk magunkat kicsit, aztán indulunk tovább, ezúttal lefelé(ami a csúszós terepen, talán még nehézkesebb, mint felfelé).
A Hideg-oldalon lassan leereszkedve elérünk a Farkas-árok néven ismert völgyben csordogáló Váralja-árok erdei patakot. Ezen átkelve(mely nem egyszerű éppen), a K+ jelzésen haladunk tovább balra fordulva...
Útközben találjuk(bal oldalt) a Lendület-forrást. Megállunk,...készítünk néhány fényképet és lendületet veszünk(a forrás nevéhez méltón). Haladunk tovább, mígnem elérünk a S-, S+, Z▲ jelzésig. Farönkökön ,,megterítve" elfogyasztjuk ebédünket...
Itt jobbra tartva megyünk, míg elérünk egy ,,elágazást", ismételten jobbra tartva, a S+ jelzést követve ballagunk tovább... Előbb a SO jel mentén találjuk a Lencse-kutat(nekünk ez kimaradt, nem vettük észre a SO jelet).
Majd később a Gyertyános-forrással találkozunk(mi ezt sem vettük észre)..., aztán a Büdös-kút következik a sorban(Ezt nem tudtuk nem észre venni. Nem a ,,büdössége" miatt, hanem mert szembe találtuk magunkat vele. Itt jöttünk rá, hogy az előbb említett két forrást már elkerültük.) Itt kicsit pihentünk, majd elindultunk visszafelé, hogy megkeressük a nem túl messze lévő Gyertyános-forrást(sikerült, bár nem volt egyszerű).
Közben egy vaddisznót is sikerült megugrasztani...
Folytatva utunkat, haladunk tovább a S+ jelzést követve(Mely a szakasz harmadik harmada környékén nem volt egyszerű. Sikerült kissé eltévedni, de visszatérve a legutóbbi, látott jelhez,...több alternatívát is kipróbálva, végül megleltük a tovább vezető helyes irányt).
Elérkeztünk a várva várt ,,elágazáshoz". Itt jobbra tartva a K■, S+ jelzés együttest követve, a Váraljai-vendégházak lesz a következő pihenőhelyünk. Nagyon szép környezet!
Itt ismételten jobbra tartva következik utunk talán legszebb szakasza a K+ jelzésen, a Váraljai-árok számos vízesése kíséretében. Rögtön egy nagyjából 2 --2.5 méteres vízeséssel találkozunk. Nem lehetett nem megtalálni, akkora zajjal zúdul a víz.
Utunk bal oldalán találjuk a Jágerok-kútját. Az eddig elapadt vízkészletünket itt feltöltöttük, majd haladtunk tovább...
A Z+ jelhez érve ismét átkelünk a patakon és a ,,körtúránk" szárán (balra)elindulunk visszafelé.
Ismét hegymászás következik, a már idefelé említett Harács-mezőig.
Szusszanás,... aztán ereszkedés lefelé, Óbányára.

Jól esett aztán beülni az autóba.
Utunkon, mintegy 20 kilométernyit sétáltunk.
A távot 6 -- 6,5 óra alatt küzdöttük le.
Nem igazán szokott izomlázam lenni, de most összejött. Ott is sajog, ahol eddig még sohasem éreztem hasonlót.
Ettől függetlenül, csak ajánlani tudom az útvonalat."

A szakaszon készült képekből kis videóösszeállítás itt, kicsit lejjebb...