Mecsek 600-as csúcsai(Teljesítménytúra);...ahogy én jártam meg...

2013.08.17 00:00

10, 20, 30 km-es teljesítménytúrákat már teljesítettem, de 54 esen még nem próbálkoztam.
Úgyhogy úgymond kihívásként fogtam fel a dolgot....
Megérkezés, jelentkezés és az igazolólap átvétele után:
Start: 05:30-kor.
Szép napos idő mutatkozik mára is. A reggel friss , 13 ºC van.. Éppen ideális túrázáshoz.
Elindultunk a Cserkúti-csárdától a P■ jelzésen felfelé Cserkút irányába. Mintegy 2,2 km megtétele után elérkeztünk a cserkúti Árpád-kori templomhoz. Itt jobbra vettük az irányt a P■ és a K▲ jelzésen. A faluvégén a a K▲ letér jobbra, ezen folytattuk utunkat, mígnem találkozunk a P▲ jelzéssel. Ezen balra tartva rövidesen elértünk a Babás-szerkövekhez. Eddigi táv: 4,5 km, emelkedés: 353m, süllyedés: 33m . Folytatva utunkat továbbra is felfelé a K+ jelzésen újra csatlakozik utunkhoz a K▲ jelzés. Haladunk felfelé. Elérkeztük a Sas-fészekhez. Itt kisebb ,,sziklamászás” következett a K▲ jelzés mentén, aztán nemsokára felértünk. Itt zárójelbe megemlítem, hogy ezen a ,,nyúlfarknyi” (430m) távon mentünk 124m-nyit felfelé. Szóval felértünk és elértük a K ▬ jelzést, ezen jobbra fordulva haladtunk tovább, mígnem elérkeztünk az első Ellenőrző Ponthoz (EP), a Pálos-kolostorromhoz. . Eddig megtett táv: 5,7 km (emelkedés: 512m, süllyedés: 61m).
Leigazoltatjuk a megjelenésünket, majd indulunk is tovább a K▬ jelzést követve. A Remete-rétre érve egy ,,ötös” elágazót találunk. Megkeressük a Z+ bal oldali ágát, majd ezen haladunk tovább a S+ jelzésig. Itt jobbra fordulva nem sokára elérkeztünk a Lapisra. A S▬ jelzésen tovább haladtunk a Tubes irányába. A Rotary-körsétányt elérve újabb EP (Rotary 1) hez érkeztünk. Ez a szakasz mintegy 6,6 km ből (emelkedés: 264m, süllyedés: 280m) állt. Az óra 08:11 et mutatott. 2 óra 41 perce tapossuk az utat. Az eddigi út statisztikája: 
táv: 12,3 km, emelkedés: 776, süllyedés: 341m. 
Gyors leigazoltatás, aztán indulás fel a Tubesre. Felérve újabb EP volt. Itt egy sport szelettel pótoltunk némi kalóriát, aztán a S▬ indultunk is tovább. 1 km megtétele után ismét egy EP (Rotary 2) következett.
A következő szakasz az egész túra talán legkönnyebb szakasza volt. A Rotary körsétányon kellett megtenni egy kört. Ez a táv 3,5 km-ből állt és gyakorlatilag teljesen vízszintes terepen, semennyi szint különbséggel.
35 perc alatt körbe is jártuk a Rotary sétányt.
A S▬ tovább haladtunk a Misinára. Majd továbbra is a S▬ on maradva elindultunk lefelé a Dömörkapu irányába. Ezen a szakaszon egy térdet nem kímélő lejtőn kellett gyalogolni. A Misinához képest mintegy ezeregyszáz métert tettünk meg és ebben a szakaszban volt 133m szintesés. 
Itt újabb EP várt bennünket. Az óra 09:34 et mutatott. Az eddigi táv cirka 20km. Bő négy órája vagyunk úton.
Az eddigi menetteljesítményünk nem rossz, de még a felénél sem vagyunk.
Itt is gyors leigazoltatás, aztán indulás tovább. Nem időzünk, hiszen hosszú út áll még előttünk. Spórolunk az idővel, jól jöhet még a végére.
Megkeressük a P▬ jelzést. Ezen megyünk a Rábay-fáig. Itt a P+ on megyünk fel a dombtetőig és egy éles visszafordítóval (jobbra) a K▬ jelzés mentén gyalogolunk egészen a Tripammer-fáig.
Itt ismét egy EP van. Ez a szakasz 6,2km ből, 174m emelkedésből és 169m süllyedésből állt. 
Az óra 10:55 öt mutatott ekkor. 5óra 25perc telt el a rendelkezésre álló 13 órából. Még mindig nem értük el utunk felét. Feltöltöttük vízkészleteinket és indultunk is tovább. A K▬ jelen halad(tunk volna) tovább, ám hibáztunk egyet. Pár száz méter megtétele után arra lettünk figyelmesek, hogy nincsenek jelzések.... Indulás vissza. Majdnem fél órát buktunk a ,,mutatvánnyal és persze majd egy kilométert ráhúztunk pluszban. Megtalálva a helyes irányt szaporáztuk lépteinket a K▬ mentén. A Mecsextrém parkot elérve jutottunk utunk távjának nagyjábóli feléhez. Szaporázás tovább, mígnem elértük a Z▬ jelzést. Itt úgy éreztem valami belemehetett a cipőmbe, mert nyomta a talpam. Gondoltam kitakarítom mielőtt baj lesz belőle, ám sajnálattal tudatosult bennem, hogy ez bizony egy vízhólyag a bal talpamon. Nna,...indulás tovább, messze még a vége. Rátértünk a Z▬ ra aztán irány a Súgói-rét. Elérve a Rákos-völgyi vadászházat újabb EP várt.
Az óra 12:20 at mutatott ekkor. Ez a szakasz 6,2km (emelkedés: 113, süllyedés: 266m) volt. Ezt a szakaszt 1:25 alatt sikerült teljesíteni.
Eltelt idő: 06:50. Megtett táv: 32,4km (plusz a tévesztés). 
Vízkészlet feltöltés, megjelenés leigazolása után indulás tovább a Z▬ jelzésen. Koszonya-tetőre felérve bonyolódott a helyzet kissé. Erdőirtás történt, ezért a jelzéseket(szalagozást) kellett követni különös odafigyeléssel, hogy több tévesztés ne történjen, mert nem fér bele. Többé-kevésbé sikerült. Elérkeztünk soron következő EP hez, a volt Hársas- kulcsos házhoz. Ez a szakasz 4,3km volt (emelkedés:192m, süllyedés: 144m).
Az óra ekkor 13:26 ot mutatott. Nyolc órája gyalogolunk, 36,7km-t tettünk meg ez idő alatt. Itt is ,,tankolunk”, aztán indulás tovább mielőtt a talpam megszokja a nyugalmi állapotot.
A K▬ jelzést követjük ezután. Aztán elérkezünk a Kövestető-Hotelhez (na nem pihenni), átmegyünk az úton cstlakozva a Z+ jelzéshez. Nem sokára egy szalagozást kellett követni be az erdőbe. Most jött a ,,fekete leves” Fel a Hármas-hegyre direktbe! Semmi út. Neki a meredeknek úgy, ahogy van. Kidőlt fákon, bokrokon... keresztül, amerre a szalagozás vezet. Mint mindennek, egyszer ennek is vége lesz- gondoltam. Már mindkét talpam sajogott, de nem számít. Taposni tovább az ,,élet rögös útját”, hiszen én akartam. Nincs megállás.
Felértünk a Hármas-hegyre. Itt újabb EP várt. 
Az óra 15:00-t mutatott. A szakasz 4,4km volt 320m szint emelkedéssel. Ebből az emelkedésből nagyjából 200m volt az utóbbi 1km az erdőben. Itt is leigazoltattuk a megjelenést, majd feltankoltuk a tartályokat, kis süti evés, aztán tovább, mert az idő fogy. 18:30 ra be kell érni és van még 12km vissza.
Az meredek aszfalton elindultunk lefelé míg jobbra feltűnt a Z+ jelzés. Ezen folytattuk utunkat a K■ jelzésig. Ezen jobbra tartva leereszkedtünk Püspkszentlászló alá kicsivel és csatlakoztunk a K▲ jelzéshez jobbra fordulva. Itt kis ,,talpmasszázs” a köves úton (ez legkevésbé sem hiányzott a hólyagoknak), majd balra fordulva irány az utolsó (és egyben a legnagyobb),,púp”, a Zengő. 
16:41 re sikerült felérni a Mecsek csúcsára.
Ez a szakasz 6,7 km távból, 370m szintemelkedésből és 303m szintesésből állt.
Leigazoltattam a megjelenést és szinte azonnal indultam tovább, mert annyira fájtak a talpaim és a jobb térdem, hogy féltem, ha megpihennek nem tudok lemenni. Volt még vissza 5,4km és 470m!!! szintesés. Minderre egy óra ötven perc állt rendelkezésre, hogy beférjek a szintidőbe.
A S▬ on indulás míg a P+ fel nem tűnt jobbra, aztán ezen tovább lefelé egészen a Z+ jelzésig. A Z+ en haladva már a ,,célegyenesben”, az utolsó két kilométeren is belül tudtam, hogy most már akkor is meglesz, ha ,,négykézláb” kell beérnem.
Az óra 17:45 öt mutatott, mikor beértem. Fájt itt is, ott is, de nem érdekelt. Megcsináltam. Sikerült.
A teljes táv: 54km volt. Ebbe volt cirka 2000m szintkülönbség.
Átvettem az Emléklapot a kitűzővel, majd elfogyasztottam az igen ízletesre sikerült paprikás krumpliból egy tányérral.
A fűben megpihenve igen nehezen tudtam a haza vezető lépéseket megtenni. Jól tettem, hogy nem álltam meg útközben. Nem tudtam volna végig csinálni.
Este ,,nagyvizit” a talpakon. Eredmény: 5:3 a jobb talp javára vízhólyagok ügyében.
Ettől függetlenül jó volt megcsinálni, megérte. Egy ,,kihívást”, ,,erőpróbát” sikeresen teljesítettem.
Van akinek ez nem nagy táv,...talán egyszer magam is így vélem majd. 
Most, mikor írom a beszámolómat, már tervezgetem a következő ,,erőpróbát”...